המדריך לקידום אתרים
״אני חושב, משמע אני קיים״ כתב הפילוסוף הצרפתי, רנה דקארט.
אז אם נרצה לערוך הקבלה לעולם קידום האתרים: אני נראה, משמע אני קיים.
אתרים, מכל סוג, כשרואים אותם הם קיימים. מה זה אומר ״להראות״ ולמה זה כל כך קריטי?
כאשר גולש עורך חיפוש אקראי במנועי החיפוש של חברת גוגל, חברת גוגל מתעדפת אתרים מסוימים על פני אחרים, ומדרגת אותם לפי סדר מסוים.
האתרים אשר יקודמו על ידי חברת גוגל במקומות הראשונים, יבקרו בהם יותר גולשים, וכתוצאה מכך, לאתר יהיה פוטנציאל גדול יותר להמיר את אותם גולשים ללקוחות!
אז לשאלת מיליון הדולר (או יותר), איך עושים קידום אתרים אורגני בגוגל? במהלך השנים חברת גוגל (Google) קבעה פרמטרים אשר יקבעו את הדירוג:
אתר נגיש:
לחברת גוגל אלגוריתם (דמיינו מעין רובוט) מנועי חיפוש אשר בוחן את האתר ועוקב אחרי הקישורים בצורה מכנית. זאת כדי להבטיח שמסלול הגולשים באתר שלך יהיה פשוט וברור. במידה ואכן האתר נגיש ומעניק לגולשים את כל המידע הנחוץ להם ללא קושי באיתור, גוגל ידרגו את האתר במיקום גבוה יותר במנועי החיפוש. ולכן חשיבותו של מבנה האתר כה מהותי.
בדיקת תקינות האתר:
לפני פרסום האתר ובמהלך התחזוקה השוטפת, יש צורך לבדוק את התקינות האתר, ואת תקינות הקישורים הפנימיים (בין דפי האתר) והחיצוניים (לדוגמא: קישור לדף העסקי בפייסבוק). במידה וישנם “קישורים שבורים” (או בשמו הידוע לשמצה דף 404) באתר יש לתקנם באופן מיידי מפני תקינות האתר משפיע באופן ישיר על קידומו במנועי החיפוש של גוגל.
מפת אתר:
כשבונים אתר, אחד הדברים הראשונים שנרצה לעשות הוא לאפיין את מפת אתר. תרשים זרימה זה, מונה את כל הקישורים באתר לפי מבנה הגלישה בו, בדומה לעץ משפחה. דבר זה מקל על הרובוט של מנועי החיפוש של גוגל, אותו אנו מעוניינים לרצות. במילים אחרות, מפת אתר מקצועית, עוזרת לחזק את מעמד האתר בעיניי גוגל. ההיגיון מאחורי העניין, הוא לדרג במיקום גבוה את האתרים ששמים דגש על חווית המשתמשים (הגולשים). בנו מפת אתר שתקל על גולשי האתר שלכם, שימו לב, שחילקתם את האתר לקטגוריות על מנת לעזור להם להתמצא באתר. מומלץ להוסיף לינק נפרד המוביל למפת האתר שמטרתו לעזור לגולשים בניווט במפת האתר.
מילות מפתח:
הרובוט של גוגל אותו אנחנו מכירים כבר מפסקאות קודמות, אוסף ומציג דפי אינטרנט לאחר שגולשים מחפשים מילת תוכן מסויימת. על מנת לגרום לגוגל להציג את האתר שלכם בדירוג גבוה, עליכם להציג רשימות ביטויי מפתח המייצגות באופן אמין את בית העסק שלכם. בנוסף, מומלץ להטמיע את ביטויי המפתח בצורה נכונה באתר העסקי שלכם ולפזר אותם בדפי האתר.
איך בוחרים ביטויי מפתח נכונים עבור העסק שלכם?
ביטויי המפתח יבחרו על בסיס מחקר מילות המפתח שנעשה ב-Google Ads. בעבור כל עמוד באתר נהוג לבחור ביטוי אחד או שניים שאותם יש בכוונת העסק לקדם, מטרת קידום הביטויים היא לגרום לדף האינטרנט של האתר שלכם להופיע במקומות הראשונים בגוגל.
תגים:
התגים הינם שורות של קוד המיועדות לקריאה על ידי הרובוט של מנועי החיפוש. התגים מחזקים את נוכחות ביטוי החיפוש באתר, אך אינם מופיעים באופן הגלוי לעין. ישנה חשיבות רבה להוספת תגים לאתר ובכדי לבצע זאת בצורה נכונה כדי להתייעץ עם איש מקצוע.
היררכיית התוכן
יש לערוך את תוכן האתר במבנה היררכי, כך שהגולשים ידעו בקלות, מהו העיקר ומהו הטפל באתר.
יש חשיבות גבוהה לתוכן המוצג באתר, בטויי מפתח אשר חוזרים על עצמם בצורה מוגזמת או בניית תוכן באופן שאינו קוהרנטי עשוי לפגוע באמינות האתר מול חברת גוגל ולהשפיע על מיקומו בדירוג.
קידום באינדקסים פופולריים
המלצה חמה שלנו היא לבצע הרשמה של האתר לאינדקסים ומנועי חיפוש אחרים, לפני רישום זה כדאי לחשוב מראש על בחירת האינדקסים החשובים והנכונים לקהלי היעד של הגולשים שלכם.
קישוריות פנים וחוץ
זוכרים שדיברנו על קישורים? אז הרבה לא יודעים אבל הטמעת קישורים חיצוניים באתר שלכם יכול לסייע במיקום האתר שלכם בדירוג של גוגל. ככל שהאתר שלכם יהיה עתיר קישורים ומקושר לאתרים אחרים מאותו עולם תוכן וכך ייחשב האתר כאיכותי במנועי החיפוש. בנוסף לכך, תגבר התנועה האיכותית של הגולשים לאתר.
מעקב אחר מילות מפתח
לאחר הזנת מילות המפתח באתר, חשוב לבצע מעקב אחר המיקומים שלהם זוכה האתר ולוודא שבחירת מילות המפתח אכן גורמות לכך שהאתר שלכם ידורג במיקום גבוה והן מביא לחשיפה גבוהה. כדי לאמוד את הנושא בפשוטות ניתן לעקוב אחרי כמות תנועת הגולשים שהגיע לאתר בעקבות הליך הקידום.
כל הצעדים הללו תורמים רבות לקידום אתרים אורגני בגוגל וחשוב לבצע את כולם